مسکن

الحاق ۱۳۰۱ هکتار زمین به محدوده شهرهای خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از الحاق یک هزار و ۳۰۱ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

شبنم کوچک‌پور در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح ملی نهضت مسکن از اولویت‌های دولت است، به همین دلیل این طرح را در معاونت معماری و شهرسازی در اولویت نخست کاری خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و به منظور تامین زمین برای ساخت مسکن تا کنون یک هزار و ۳۰۱ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شده است.

کوچک پور ادامه داد: دو هزار و ۱۵ هکتار دیگر را نیز برای الحاق به محدوده شهرهای استان در حال اقدام داریم که مراحل اداری و قانونی آن در حال طی شدن است.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: از این مساحت، ۸۷۷ هکتار مربوط به شهرهای هویزه، بهبهان، شوشتر، صالح‌شهر، کوت عبدالله، ایذه و اهواز در مراحل اخذ مصوبات و مجوزات استانی است.

وی ادامه داد: مجوزات الحاق ۴۲۳ هکتار از اراضی که مربوط به شهرهای امیدیه و ماهشهر بوده است نیز اخذ و به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی در وزارت ارسال شده است.

کوچک پور عنوان کرد: مجوز الحاق ۷۱۵ هکتار از اراضی در توافقات با دیگر دستگاه‌ها از جمله ارتش و نفت اخذ شده، اما جلسات نهایی منوط به انتقال اسناد است.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تاکید کرد: برای تامین زمین و پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن در استان که نهایتا منجر به خانه‌دار شدن جمعی از هم استانی‌ها می‌شود تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه