کتاب

بازنشر” نامیرا” در نوبت چهلم   

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،رمان در مورد دختر و پسری جوان از اهالی کوفه است که بدون منفعت طلبی های روز افزون مردم کوفه به دنبال حقیقت هستند. اما در میان رفتارهای متناقض سرداران بزرگ کوفه، بین حمایت از امام حسین (ع) و یا وفاداری به یزید سرگردانند.
چرا امام حسین (علیه السلام) ناگهان در صحنه کربلا تنها شدند؟ چرا همان ها که با نامه های التماس آمیز خود از ایشان دعوت کرده بودند، به جای دست بیعت، شمشیرهای شقاوت از نیام جهالت برکشیدند؟
راز و رمز دگردیسی مردم کوفه چه بود؟ آیا از ابتدا دروغ گفته بودند یا در عرصه های پرمخاطره و بحبوحه حوادث، کم آوردند و بر پیمان خویش پا نهادند؟ چرا از میان یک لشکر و سپاه، یکی حر درآمد و دیگری ابن سعد؟
چرا امام حسین (علیه السلام) با این که مردم کوفه را می شناختند، باز هم دعوت آنان را پذیرفتند و با همه خاندان گرامی شان به کوفه رفتند؟ چگونه امکان دارد مردمی که با شور و اشتیاق، امام را به کوفه دعوت می کنند در مدتی اندک، یا در مقابل ایشان شمشیر می زنند یا شرمنده و ترسان فرار می کنند تا چشم در چشم امام نشوند؟

پاسخ بسیاری از معماهای عاشورا و کربلا را می توانید در رمان تاریخی و تحلیلی نامیرا پیدا کنید.
داستان نامیرا جایی آغاز می‌شود که عبدا… بن عمیر، مردی از قبیله ‌بنی‌کلب‌ در روزهای پیش از عاشورا با همسرش در راه نخیله است که تشنه می‌مانند. آن‌ها در راه با ‌انس بن حارث‌ که در بیابان در انتظار قافله‌ ‌امام حسین(ع)‌ نشسته است روبه‌رو می‌شوند. ‌انس‌ به قافله‌ عبدا… آب می‌دهد. کمی بعد قافله‌ عبدا… با کاروانی مواجه می‌شود که مورد حمله راهزنان قرار گرفته است.

بازنشر" نامیرا" در نوبت چهلم   

عبدا… و سوارانش به کاروانیان کمک می‌کنند و راهزنان را فراری می‌دهند. پس از آن عبدا… می‌فهمد بار کاروان متعلق به ‌سلیمان‌ کاروانسالار و شریکش ‌عباس‌ است. ‌سلیمان‌ که در حمله‌ دزدان زخمی شده و امیدی به نجات خودش نمی‌بیند کاروان را به عبدا… می‌سپارد و او را قسم می‌دهد اموال ‌عباس‌ را که در ‌حجاز کشته شده به همسرش ‌ام ربیع‌ برساند. با این حال ‌سلیمان‌ زنده می‌ماند و…..

۲۲۰۵۷

منبع : خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه