اخبار ورزشی

حریف را ببر؛چشم انتظار رقیب باش!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از تساوی مقابل نساجی قائمشهر استقلالی‌ها در اقداماتی عجیب دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا بردند و با مصاحبه‌های نا امید کننده استراتژی عجیبی را درپیش گرفتند. هرچند که یکی، دوز قبل از تقابل با گل گهر سیرجان سیاست استقلالی‌ها تغییر کرد و شکل مصاحبه‌ها زمین تا آسمان متفاوت شد و سرمربی و تعدادی از بازیکنان اظهارات امیدوارکننده‌ای به زبان آوردند اما به هرحال آن صحبت‌هایی که بلافاصله بعد از تساوی مقابل نساجی به زبان آورده شد نشان داد استقلالی‌ها تا حد زیادی با از دست دادن صدرجدول قافیه را باخته‌اند.
استقلال اما روی کاغذ شانس بالایی برای رسیدن به جام قهرمانی دارد و چنانچه در دو بازی باقی مانده بدون توجه به نتیجه‌ای که پرسپولیس مقابل رقبای خود رقم خواهد زد به میدان بروند و کاری به حریف خود نداشته باشند، به احتمال زیاد می‌توانند دوباره طعم شیرین صدرنشینی و احتمالا قهرمانی را درلیگ برتر بچشند. استقلال برای بازگشت به صدرجدول در درجه اول نیاز به کسب پیروزی مقابل رقبای خود در دو هفته باقی مانده دارد و اینکه پرسپولیس نیز در دو بازی آتی خود قطعا امتیاز از دست بدهد. بسیاری از کارشناسان استقلال براین باورند که پرسپولیس در بازی با شمس آذر به احتمال زیاد امتیاز از دست خواهد داد که اگراین تحلیل درست باشد، بعد از پایان ۹۰ دقیقه این بازی ممکن است دوباره جای استقلال و پرسپولیس در جدول تغییر کند. این جا به جایی منوط به آن است که استقلال درورزشگاه آزادی از سد گل گهر سیرجان بگذرد و با اقتدار مقابل رقیب خود بازی کند.
برتری استقلال مقابل رقیب خود چندان دور از ذهن نیست. گرچه گل گهر تیمی ناشناخته است که فراز و نشیب بسیاری در جدول دارد و قابل پیش بینی جلوه نمی‌کند اما استقلال از لحاظ نفری در شرایطی قرار دارد که یک سروگردن از حریف خود بالاتر است و چنانچه بازی در شرایط عادی خود دنبال شود، شانس آبی‌ها برای بازگشت به صدرجدول کم نخواهد بود. به احتمال زیاد گل گهر برای انجام یک بازی محتاطانه و به هدف کسب یک امتیاز گام به ورزشگاه آزادی خواهد گذاشت و استقلال از همان دقایق آغازین به ارائه بازی هجومی به سمت دروازه حریف حرکت خواهد کرد. اگر استقلال زود به خواسته خود رسیده و دروازه حریف را تسلیم کند، اوضاع به طرز قابل توجهی از لحاظ روحی و روانی به سود این تیم رقم خواهد خورد اما اگر استقلال درگلزنی ناکام باشگاه و موقعیت‌های خود را یکی بعد از دیگری از کف بدهد، استقلال آرام، آرام دچار مشکل خواهد شد؛ بنابراین گلزنی زودهنگام می‌تواند برای استفلال به مثابه یک استراتژی مناسب درراه عبور از حریف سرسخت خود باشد.

حریف را ببر؛چشم انتظار رقیب باش!

نکته آماری

دو تیم ۹ بار در تاریخ لیگ برتر رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم آبی ها کسب ۷ برد بوده و تنها پیروزی گل گهر چیزی حدود چهار سال پیش و در سیرجان به دست آمده تا سرمه‌ای‌پوشان هیچ بردی در ورزشگاه آزادی برابر استقلال نداشته باشند. این دو تیم در حالی برای پنجمین بار درورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند که هر ۵ مصاف قبلی (لیگ برتر و جام حذفی) با برتری استقلال به پایان رسیده است.

نتایج استقلال و گل گهر در ورزشگاه آزادی:
استقلال ۲-۱ گل گهر
استقلال ۲-۰ گل گهر
استقلال ۲-۱ گل گهر
استقلال ۲-۱ گل گهر
استقلال ۲-۱ گل گهر

نتیجه هفته گذشته

استقلال در قائمشهر به تساوی بدون گل مقابل نساجی رسید و گل گهر در سیرجان با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب آلومینیوم اراک شد.

۲۵۷ ۲۵۱

منبع : خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه