اخبار حوادث

نحوه پرداخت خسارات در حوادث طبیعی چگونه است؟

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور توضیحاتی را درخصوص نحوه جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی ارائه کرد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره پرداخت هزینه خسارت به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی گفت: در قوانین سازمان مدیریت بحران، عمدتا بیمه ها در تامین هزینه‌های خسارات نقش دارند. به این معنا که افراد بهتر است خانه، خودرو، زمین کشاورزی و… خود را بیمه کنند تا در صورت بروز هرگونه بحرانی بتوانند از بیمه خود، خسارت دریافت کنند.

وی افزود: به عنوان مثال اگر خانه‌ای در زلزله تخریب شود؛ اما بیمه حوادث طبیعی شده باشد یا اگر خودرویی در سیل آسیب ببینید و بیمه بدنه داشته باشد؛ طبیعتا هزینه این خسارات بر اساس قراردادهای بیمه‌ای قابل پرداخت است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: درست است که بیمه در مبنای قانون قرار دارد اما در برخی مواقع بر اساس شرایط استان و نظر استانداری می‌توان همکاری‌هایی در زمینه کمک به سایر خانه‌های بدون بیمه نیز انجام داد؛ اما این مسئله قطعی نیست. 

ظفری گفت: مثلا در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان، برای بازسازی خانه‌ها و تعمیر زیرساخت، از طرف دولت به مردم هزینه‌هایی پرداخت شد و دولت به کمک مردم آمد اما نباید نقش بیمه‌ها را در این مسئله فراموش کرد. 

وی در پاسخ به این پرسش که خسارات بخش کشاورزی چگونه پرداخت می‌شود؛ افزود: بیمه صندوق کشاورزی نیز به کشاورزانی که زمین‌ها و محصولات آنها در حوادث طبیعی از بین رفته باشند یا خسارت دیده باشند؛ خسارت پرداخت می‌کند. همچنین ممکن است دولت به آنها مبلغی را کمک کند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در همین راستا تاکید کرد:‌ لازم است که مردم موضوع بیمه را جدی بگیرند و حتما خانه، محل کار، خودرو و … را بیمه کنند تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای امکن جبران خسارت برایشان فراهم شود.

انتهای پیام 

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه