اخبار سیاسی

وزیر کشور: از ۸۰ داوطلب برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی شد

وزیر کشور با اعلام پایان زمان نامنویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در مجموع طی ۵ روز ۸۰ داوطلب برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری نامنویسی کردند.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی عصر دوشنبه – ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ – پس از پایان مهلت ۵ روزه نامه نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور به بیانات آموز رهبری انقلاب اسلامی درباره انتخابات اشاره کرد و گفت: بیانات امروز مقام معظم راهگشای همه ما و همه داوطلبان عزیز مه برای حضور در این صحنه بزرگ خود را آماده کردند راهگشا است.

وی با تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه گفت: در این ایام همه چهره جدیدی از ثبت نام را شاهد بودند که حاصل تلاش همه دست‌اندرکاران انتخابات اعم از مجریان و ناظران است. به لطف خدا این مرحله از کار با خوبی و انضباط و با نظم خیلی ارزشمندی انجام شد و داوطلبان در ستاد انتخابات فرصت پیدا کردند تا به شکل مختصر اهداف و برنامه‌های خود را مطرح کنند و این مطالب نیز به خوبی منعکس شد. ان شاءالله همچنان شاهد حضور خردمندانه و اخلاق مدارانه با نگاه به وضعیت کنونی و حساسیت‌های کنونی کشور باشیم. در فقدان شهید رئیسی مسئولیت بزرگی بر عهده همه ما و داوطلبان عزیز قرار گرفته تا بتوانیم راه شهید عزیز را ادامه دهیم و فضای پاک و منزه حاصل از شهادت شهدای خدمت همچنان در ادامه راه حفظ شود و بتوانیم شاهد انتخاباتی تراز باشیم.

وزیر کشور در ادامه به ارائه گزارشی از ۵ روز نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت و گفت: در این ۵ روز ۸۰ نفر از مجموع مراجعین موفق به ثبت نام شدند و ثبت نام نیز از مراجعه کنندگانی صورت می‌گرفت که دارای واجد شرایط اولیه چهارگانه سن، مدرک تحصیلی، سابقه و گواهی عدم سوء پیشینه بودند.

وحیدی اظهار کرد: در مرحله بعدی انتخابات، شورای نگهبان به ارزیابی صلاحیت این افراد می‌پردازد و ما برای دوره ۱۵ روزه تبلیغات و در نهایت برگزاری انتخابات وارد خواهیم شد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات در ایام بعد از به شهادت رسیدن رئیس جمهوری تاکید کرد: این از برکات نظام مقدس است که چنین اتفاق سخت، دردناک و تلخی برای ملت ما اتفاق افتاده، اما می‌بینیم که هیچ چیزی از مجرای خود خارج نشده و همه چیز در زمان خود اتفاق افتاده است؛ مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در زمان خود تشکیل و انتخابات در حال برگزاری است و این‌ها همه حاکی از استحکام نظام است و همانطور که رهبری فرمودند ملت ما از این اتفاقات سخت حماسه می‌سازند و این خصوصیت ملت ما منحصر به فرد است. ان شاءالله که قدردان این ملت بزرگ باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه