اخبار ورزشی

پایان تلخ فصل پرحاشیه استقلال؛ جامی که از دست آبی‌ها سر خورد!

سپهر ستاری: لیگ برتر بیست‌وسوم برای استقلال به تلخ‌ترین شکل ممکن به پایان رسید و آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی که تا پیش از هفته بیست‌وهشتم صدرنشین جدول بودند، در هفته‌های پایانی رقابت را به پرسپولیس واگذار کردند و جام قهرمانی را از دست دادند. استقلال پیش از این با شکست مقابل مس رفسنجان از جام حذفی هم کنار رفته بود تا در نهایت فصل را بدون کسب عنوان قهرمانی به پایان برساند.

بهترین نایب قهرمان تاریخ!

استقلال با کسب ۶۷ امتیاز در لیگ برتر، عنوان بهترین نایب قهرمان تاریخ مسابقات را تصاحب کرد. آبی‌پوشان پایتخت با این تعداد امتیاز در ۲۱ دوره از ۲۳ دوره لیگ برتر می‌توانستند قهرمان شوند ولی با عملکرد درخشان پرسپولیس، دست‌شان از جام کوتاه ماند. شاگردان جواد نکونام در اولین فصل حضور او با ۱۵ گل خورده و ۱۹ کلین‌شیت، بهترین آمار دفاعی لیگ را ثبت کردند و با زدن ۴۰ گل صاحب چهارمین خط حمله برتر بودند. استقلال با کسب ۴۱ امتیاز از ۴۵ امتیاز ممکن خانگی بهترین آمار تاریخ لیگ در دیدارهای خانگی را ثبت کرد و به رکورد قبلی پرسپولیس رسید. نقطه ضعف آبی‌ها اما دیدارهای خارج از خانه بود که در ۱۵ بازی ۸ بار مساوی کرد و ۲۶ امتیاز به‌دست آورد. بهترین گلزن این فصل استقلال مهرداد محمدی بود که ۸ گل زد و پس از او هم گوستاوو بلانکو با ۶ گل زده قرار گرفت. ابوالفضل جلالی هم با ارسال ۱۰ پاس گل فصلی رویایی و درخشان را سپری کرد.

استقلال این فصل از نظر دفاعی شرایط مطلوبی را سپری کرد و تیمی بود که سخت گل می‌خورد ولی در کارهای هجومی انتقاداتی به عملکرد این تیم وارد بود. آبی‌پوشان امسال ۱۹ بار پیروز شدند که ۱۱ مورد آن با نتیجه یک بر صفر بود و تنها ۴ بار با اختلاف بیش از یک گل رقیبان خود را شکست دادند. در نهایت هم استقلالی که ۱۶ هفته صدرنشین بود نتوانست قهرمان شود و پرسپولیس با ۳ هفته صدرنشینی جام را تصاحب کرد.

پایان تلخ فصل پرحاشیه استقلال؛ جامی که از دست آبی‌ها سر خورد!

پرحاشیه‌ترین استقلال سال‌های اخیر

یکی از نکات مهم استقلال در لیگ برتر بیست‌وسوم، حواشی پرتعداد و تمام‌نشدنی این تیم بود. موضوعی که انرژی زیادی از تمام اعضای تیم گرفت و نقش مهمی در از دست رفتن قهرمانی داشت. استقلال از زمان آغاز پیش‌فصل تا امروز ۳ مدیرعامل داشته که مدت زمان حضور علی خطیر بیشتر از حجت کریمی و فرشید سمیعی بوده است. در زمان مدیریت علی خطیر اختلافات زیادی بین او و جواد نکونام وجود داشت و به جز یک مقطع، این ۲ نفر هرگز باهم کنار نیامدند. این اختلافات تاثیر زیادی روی عملکرد استقلال به‌خصوص در فصل نقل‌وانتقالات گذاشت و کاملا مشخص بود که مدیریت و کادر فنی استقلال هماهنگی لازم را ندارند. در نهایت همانطور که پیش‌بینی می‌شد، یکی از این ۲ نفر استقلال را ترک کرد و خطیر نتوانست یک فصل کامل مدیرعامل آبی‌ها باشد. حتی در زمان جدایی خطیر هم شدت اختلاف او و نکونام واضح بود و مدیرعامل استقلال در مصاحبه‌ای، از این اتفاق ابراز خوشحالی‌ کرد.

جدا از اختلافات داخلی و مشکلات بین کادر فنی و مدیریت، استقلالی‌ها امسال بارها نسبت به عملکرد داوران هم موضع‌گیری داشتند. این موضوع در مقطع پایانی فصل به اوج خودش رسید و تقریبا هر هفته کادر فنی استقلال و بازیکنان این تیم با عبارت «نمی‌گذارند قهرمان شویم» نسبت به اتفاقات داوری واکنش نشان می‌دادند. اتفاقی که باعث شد اعضای استقلال بارها به کمیته انضباطی احضار شوند و حتی نارضایتی بعضی داوران را هم به همراه داشت.

پایان تلخ فصل پرحاشیه استقلال؛ جامی که از دست آبی‌ها سر خورد!

درخشان مثل کاپیتان‌های استقلال

در شرایطی که اختلافات زیادی بین مدیرعامل و سرمربی استقلال وجود داشت، رختکن این تیم شرایط متفاوتی را سپری کرد. کادر فنی و بازیکنان استقلال امسال ارتباط خیلی خوبی باهم داشتند و کاملا همدل بودند. در این بین نباید از عملکرد درخشات بازیکنانی چون حسین حسینی و روزبه چشمی عبور کرد که فصل فوق‌العاده‌ای را سپری کردند. حسینی که ابتدای فصل حتی تا آستانه جدایی از استقلال هم پیش رفت، در نهایت ماندنی شد یکی از بهترین فصول دوران بازی خود را سپری کرد. چشمی هم از نظر فنی فوق‌العاده کار کرد و در کنار این موضوع در مدیریت بازیکنان داخل زمین نقش مهمی داشت.

بزرگ‌ترین بدشانسی استقلال اما مصدومیت طولانی‌مدت چند بازیکن تاثیرگذار این تیم مثل کوین یامگا، مهدی مهدی‌پور و آرمین سهرابیان بود که به‌خصوص در مقطع پایانی فصل کار را برای نکونام سخت کرد. موضوعی که او خودش هم بارها به آن اشاره داشت و معتقد بود دستش خالی است.

پایان تلخ فصل پرحاشیه استقلال؛ جامی که از دست آبی‌ها سر خورد!

۲۵۸ ۲۵۸

منبع : خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نوشته های مشابه